wtorek, 17 października 2017

Automat do chleba na zakwasie

P ół roku temu zakupiłem automat Kenwood i postanowiłem piec chleb wyłącznie na zakwasie. Najpierw wyhodowałem zakwas (obecnie ma ok. miesięcy) i zabrałem się za próbowanie przepisów, jedne były lepsze, drugie gorsze. Po wielu testach opracowałem swoją recepturę. Wiele źródeł podaje, że chleb na zakwasie z automatu nie może się udać.


Sama tak na początku myślałam. Rzeczywiście, na pierwszy rzut oka wydaje się to być problematyczne, biorąc pod uwagę, że każdy automat ma zaprogramowane tryby pieczenia.

Lista przepisów na chleb z automatu na zakwasie z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Chleb orkiszowy z automatu Wreszcie dorobiłam się własnego automatu do wyrobu chleba.


Chleb na zakwasie w automacie do pieczenia – tak, to możliwe! Często korzystałam z wyżej przywołanego przepisu, ale średnio mnie satysfakcjonował. To jeszcze nie był idealny chleb! Wiele naczytałam się o tym, że chleb na zakwasie w maszynie nie udaje się, jest nieosiągalny zupełnie.


Ale szukałam wytrwale, wypróbowałam różne.

Chleb pszenno-żytni na zakwasie (z automatu) Uwielbiam chleby żytnie wszelkiej maści, a już chleby żytnie na żytnim zakwasie to dla mnie. Chleb mieszany z automatu Jako że zaopatrzyłam się w automat do pieczenia chleba, upiekłam dzisiaj swój pierwszy chleb z owego ustrojstwa. Wyliczyłam sobie proporcje na bochenek o wadze około. Wśród programów w automatach nie znajdziesz programu do chleba na zakwasie.


Możesz oczywiście spróbować samemu wyrobić ciasto (a potem tylko upiec w wypiekaczu do chleba) albo zagnieść i zamieszać ciasto, a potem wyłączyć urządzenie (chleb na zakwasie musi rosnąć dłużej) i po kilku godzinach uruchomić program pieczenie. Temat automatów do chleba „chodził” za mną przez wiele dni i nie dawał spokoju. W sumie przez kilka miesięcy czytałam o różnych maszynach do pieczenia chleba, głowiąc się trojąc, który powinnam wybrać? Który automat do chleba jest. Automat powinien mieć również szklaną, przezroczystą klapkę, która pozwoli nam kontrolowanie chleba.


Jaki wypiekacz do chleba wybrać? Ranking TOP jest aktualizowany każdego dnia i pochodzi z serwisu Skąpiec. Przepisy na chleb z automatu. Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza. Znajdziecie tutaj zarówno słodkie, jak i tradycyjne chleby.


Witam, w poniedziałek dostałam automat do chleba na Mikołaja :) i od niedzieli nastawiłam już zakwas wg Twojego przepisu. Dzisiaj mija dzień pachnie jabłkami, ale nie widzę zbytnio pęcherzyków, ani nie rośnie. Wczoraj nawet postawiłam na ciepłym grzejniku ale nie ruszył z miejsca.

Jaka mąka do chleba na zakwasie? Zakwas to tradycyjny składnik chleba, powstający na bazie mąki i wody. Wytwarzany jest w wyniku procesu fermentacji, czyli rozkładu węglowodanów przez drożdże bytujące w ziarnach zboża, efektem czego jest powstanie kwasu mlekowego i octowego, które nadają pieczywu charakterystyczny zapach i smak.


Do tego marzył mi się chleb na zakwasie. Szukałam, szukałam i wszędzie było, że zakwasowca w automacie. Wiem, że to wyższy stopień wtajemniczenia – trzeba mieć zakwas. Kiedyś nawet próbowałam go zrobić, ale zamiast rosnąć zaczął pleśnieć – poddałam się na kilka lat.


Zakwas robię sama moj ma juz miesiące ,podobno czym starszy tym chlebek smaczniejszy. Ustaw program podstawowy. Bardzo proszę o poradę. Jestem zainteresowana zakupem automatu do pieczenia chleba.


Chciałabym w nim piec chleb bezglutenowy na zakwasie (córka ma alergię na wiele produktów i mało co mogę zastosować). Będę zupełnie szczerza, że rzadko kiedy wyciągam z szafy mój automat do pieczenia chleba. Jestem po prostu miłośniczką wypieków z piekarnika, ręcznego zagniatania, a jeśli mikserem, to chociaż własnoręcznego formowania.


Na co zwrócić uwagę przy wyborze automatu do pieczenia chleba Piekarników do pieczenia chleba jest wiele.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty