czwartek, 26 października 2017

Weganski chleb

Z racji, że co jakiś czas pojawia się w moim domu weganka i razem gotujemy różne wegańskie dania (i filmujemy to gotowanie) stwierdziłam, że przy kolejnej wizycie ugoszczę ją wyjątkowo o upiekę chleb wegański ( a przy okazji będzie to wegański chleb bezglutenowy). Stronę prowadzę rok. O jedzeniu piszę, myślę i śnię!


U mnie spotykają się osoby na zdrowej diecie, w tym bezglutenowej, wegetariańskiej, wegańskiej oraz wielbiciele polskiej kuchni. Pamiętam jak rodzice zabierali mnie i mojego brata do lokalnej restrau Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga W kuchni na Stalowej.

W ostatnich dniach napotkałam go w Internecie kilkakrotnie, od razu wiedziałam, że go wypróbuję. Wszystkie potrzebne do jego wypieku składniki mam stale w domu, oprócz nasion babki płesznik. Nabędę je także, ale ponieważ od razu chciałam zrobić ten chlebek.


Perfekcyjny, zdrowy, pyszny, pożywny, chrupiący, szybki, łatwy w wykonaniu, wegański i po prostu idealny domowy chleb to nie lada wyzwanie. Ale na szczęście zakasałam rękawy i postanowiłam opatentować własną recepturę na najlepszy chleb orkiszowy z dodatkiem superfoods. Zamiast oleju kokosowego możesz użyć inny – super się sprawdzi sezamowy lub arachidowy.


Najlepszy deser, pyszna przekąska, poczęstunek dla gości czy podwieczorek dla Basi. Wegański chleb bez mąki z płatkami owsianymi.

Pożywny, przepyszny i całkiem zdrowy. Były tygodnie gdy robiłam go codziennie. Swoją słodycz zawdzięcza temu, że składa się głównie z bananów, pamiętajcie, żeby wybierać takie bardzo dojrzałe, piegowate i miękkie ;) Kiedyś nie. Taki pieczywem jest chleb sodowy.


Pochodzi z Irlandii. Ma charakterystyczny krzyżyk na wierzchu. Klasyczny zawiera maślankę, która w połączeniu z sodą wydziela ditlenek węgla. Reakcje chemiczne są podstawą wielu wypieków a tu mamy tego przykład. Powstałe bąbelki gazu powodują, że chleb wyrasta.


Kanapki to moja ogromna miłość. Są dla mnie dobre na wszystkie pory dnia i nocy. Uwielbiam je wymyślać, robić i potem zjadać z namaszczeniem. A od momentu kiedy upiekłam ten chleb, moje kanapki nabrały zupełnie nowego wymiaru. Sklep internetowy i stacjonarny (Warszawa).


Największa oferta produktów wegańskich, a także ekologicznych i dla alergików. Szeroki wybór produktów bezglutenowych. Tak jak tutaj, bezglutenowy, wegański chleb gryczany!


Mój wyszedł niski i zbity, jednak wszystko zależy od ilości dodatków, dokładnego zmielenia mąki i piekarnika.

Prosty chleb bezglutenowy. Chleb bezglutenowy owsiany. Pumpernikiel bezglutenowy. Mogę się poświęcić!


By uzyskać puszysty wegański naan, krowie mleko zastąpiłem migdałowym a naturalny jogurt kremem kokosowym. Upieczone chleby posmarowałem czosnkową oliwą z oliwek, posypałem odrobiną świeżej pietruszki, chili i solą. Zdrowy, a do tego bardzo smaczny. Przepis ma chleb owocowy (bezglutenowy, wegański).


A dodatkowo, to w 1 wegański i bezglutenowy wypiek. Nie znajdziecie w nim ani jajek, ani mleka. Dodane przez oliwia_winna w: Tylko o kuchni.


Nasza mieszanka pozwala upiec bezglutenowe pieczywo w zaciszu własnej kuchni. Jest to produkt wegański, bez laktozy, odpowiedni dla osób chorych na celiakię. Mieszanka na bezglutenowy chleb to jeden z niewielu tego produktów bezglutenowych nie zawierających żadnych dodatków. Co wegańskiego można kupić w Biedronce?


Całe mnóstwo produktów, od pieczywa, przez warzywa, aż do mleka roślinnego, sosów do makaronu i gotowych zup. Po przejściu na weganizm moje zakupy zaczęły zajmować mi znacznie więcej czasu niż wcześniej. Pieczywo często wzbogaca się kwasami omega-pozyskiwanymi z ryb.


Poza tym, chleby i bułki mogą zawierać w składzie białka mleka, a przed pieczeniem często smaruje się je białkami albo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty