wtorek, 15 maja 2018

Palenie od góry opinie

Jak działa rozpalanie od góry Cały trik w rozpalaniu od góry to przeniesienie warstwy żaru z dołu na górę paleniska. Budowa kotła nie zmienia się, powietrze nadal płynie spod rusztu ku górze. Fakt, że rodzina nie zamarza też nie oznacza, że robi to dobrze. Jeśli nie dymi prawie wcale i nie musi odgruzowywać komina żeby się w ogóle paliło – to wtedy robi to dobrze i niekoniecznie musi palić od góry, aby to osiągnąć.


Tutaj natomiast jest instrukcja praktyczna, jak zabrać się po raz pierwszy za palenie od góry i pokonać najczęściej spotykane problemy.

Przed pierwszą próbą palenia od góry warto sprawdzić niżej wymienione kwestie odnośnie kotła, opału, stanu instalacji grzewczej i komina. Jednak nawet w najbardziej sprzyjających warunkach jest ona wielokrotnie, a w gorszych kilkudziesięciokrotnie, wyższa niż standardy Ekoprojektu spełniane przez nowoczesne kotły węglowe. Probowalem metody palenia od góry, ale wszedzie piszą, że dzieki tej metodzie w kotle pali się oszczedniej, a u mnie jest przeciwnie. Zrobilem test, ropalilem w kotle od dołu jak zawsze i przez 8h spalilem łopatek węgla, a na drugi dzien zasypalem piec taka sama iloscia wegla i rozpalilem od gory, efekt?


Palić od góry można w każdym urządzeniu, które ma wlot powietrza pod ruszt, a wylot spalin u góry paleniska. Firmy, które zajmują się sprzedażą kotłów, oferują urządzenia z dolnym spalaniem paliwa, górnym spalaniem paliwa, jak również takie, w których proces spalania paliwa można przeprowadzać od dołu, jak i od góry. Ina zime chcę grzać więc teraz kombinuje z opałem- co wybrac jak palić żeby najpiękniejsza z żon nie musuała biegać do pieca.

No i kombinuję z miałem i węglem. Kiedyś znalazłem na forum wątek o węglu zapalnym od góry i szok. Ja mam kominek bezrusztowy i początkowo rozpalałem właśnie robiąc jakieś namiociki i potem dokładając coraz większe kawałki. Palenie w piecu oszczędne bez dymu. Próbowałem w tym kotle palić od góry, kilka razy odpaliłem bez najmniejszego problemu, i byłem zachwycony, co do tego sposobu spalania, z komina zero dymu, mało sadzy, niezła stałopalność na jedym zasypie, mało się kurzy etc.


Rozpalałem w ten sposób, że zasypywałem kocioł aż po samą górę miałem. Na filmiku są przedstawione dwie metody spalania tradycyjna (przeciwprądowa) i poprawna czyli od góry (współprądowa). Metodę współprądową polecamy wszystkim. W porównaniu z paleniem od dołu, palenie od góry jest bardziej ekonomiczne i ekologiczne. Ale czy można tą metodą palić w kotle dolnego spalania?


Oczywiście, i to bez żadnych przeróbek. Nawet grubym węglem typu kostka. Należy trzymać się tylko kilku prawideł i wszystko powinno działać jak trzeba.


Top ignition (coal) and proper using of old tiled stoves for clean emission and maximum efficiency - Duration: 10:14. Korzy­ści z roz­pa­la­nia od góry oszczę­dzasz pie­nią­dze - wię­cej cie­pła za tę samą cenę - twój piec spala opał, zamiast wypusz­czać go komi­nem. Witam Mam takie pytanie ponieważ posiadam piec ze spalaniem górnym i podobno powinno się palić go od góry żeby był efektywniejszy.

Dlatego zwracam się z zapytaniem czy jest to prawda. Piec kw pale przeważnie węglem drobnym. Zbierz motywację i zamów najbardziej odpowiadającą Ci postać leku. Proponujemy skorzystać z naszych filtrów znajdujących się w boksie po lewej stronie oraz użycie opcji sortuj wg.


Pomocne mogą okazać się opinie innych użytkowników, którzy za pomocą naszych leków skutecznie rzucili palenie. Kocioł górnego spalania - rozpałka na górze, na węglu, no i nie dorzucamy opału w trakcie palenia, czekamy aż się wypali i rozpalamy od nowa. Pralka ładowana od góry – Przewodnik zakupowy, ranking i test.


Taki wniosek nasunął nam się po tym, jak poddaliśmy analizie trendy zakupowe oraz opublikowane w Internecie opinie pozostawione przez konsumentów, którzy już wybrali dla siebie sprzęt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty